מקצועות מרכזיים ותומכים של לימודי קולנוע

הדרך היחידה לסיים מסלול של לימודי קולנוע היא לשלב בין מקצועות מרכזיים ותומכים. זהו מאפיין יחסית ייחודי של לימודי קולנוע לעומת מסלולים אחרים, כי בענף הזה חייבים לשלב בין עולמות ידע לכאורה שונים.

כך לדוגמא הקורסים העיקריים של לימודי קולנוע הם תסריט ובימוי. אי אפשר ללמוד קולנוע בלי להכיר את יסודות התסריט, בלי לדעת איך לביים ובלי להבין מה ההשפעות של יצירות מהעבר על היצירות הקיימות. את כל זה לומדים יחסית בשלבים המוקדמים של לימודי קולנוע, על מנת להביא לידי ביטוי את התכנים של המקצועות המרכזיים וכדי לשלב אותם בהכשרה הכללית.

הקורסים התומכים של לימודי קולנוע הם אינם חובה וכל אחד או אחת יכולים לבחור אותם לפי מסלול ההתפתחות האישית שלהם. בין היתר, הם כוללים למשל לימודי צילום, בימוי שחקנים, צילום סטילס לעומת וידאו, הקלטה וסאונד ועוד. אבל למרות שמדובר בקורסים תומכים ולא בקורסים עיקריים, הם לא פחות חשובים עבור ההכשרה הסופית של בוגרי ובוגרות לימודי קולנוע.

האם יש הבדל בין לימודי קולנוע למתחילים ולמתקדמים?

המקצועות המרכזיים והתומכים של לימודי קולנוע משתנים לפי המסלולים וקהל היעד שלהם. אצל מסלולים למתחילים מתקדמים במקצועות מרכזיים תאורטיים, בעוד במסלולים למתקדמים יוצאים לשטח ומנסים לבנות תיק עבודות. בכל מקרה, יוצאים מתוך נקודת הנחה שחייבים להתאים את התכנים למטרות של לימודי קולנוע ולמי שנרשמו אליהם.

ההבדל בין לימודי קולנוע למתחילים ולמתמקדים הוא גם ברמת הקושי של הקורסים השונים. בשני המקרים משלבים בין מקצועות מרכזיים ותומכים, אך מי שכבר יש להם רקע בקולנוע יכולים לשלב השראה אישית. לעומת זאת, בקורסים למתחילים מעניקים ידע בסיסי ותכנים עשירים שם הבסיס לתחום ולענף.