סוגים שונים של מעלונים

התאמה אישית יכולה לעזור לקהלי יעד שונים לנצל את היתרונות של מעלון. עם זאת, ההתאמה האישית בדרך כלל מבוססת על הגדרת צרכים וסדר עדיפויות. רק אחרי שמגדירים בצורה ברורה את סדר העדיפויות, ניתן לדעת באיזה סוג של מעלונים להתמקד ועל מה לוותר. מעבר לכך, השוואה בין דגמים שונים יכולה להתבסס על סדר עדיפויות אישי של כל לקוח ואף לכלול בתוכה את העניין הכספי והכלכלי.

הדרך הנכונה להשוות בין סוגים שונים של מעלונים היא להתחיל בהגדרת צרכים, להמשיך עם קביעת מסגרת התקציב ולכלול גם התייעצות וחוות דעת של אנשי מקצוע, מומחים וכן הלאה. כאשר מערבים את אנשי המקצוע בשלבים שונים של תהליך קבלת ההחלטות, מגדילים את הסיכוי לכך שהמעלון יצליח לתת מענה מדויק לצרכים ולציפיות.

מה עושים עם מעלונים?

בשביל להשוות בין מעלונים צריך גם לדעת מה אפשר לעשות איתם. זה למשל השלב שבו מגלים שיש הבדל בין מעלונים שמיועדים להרמה בין מפלסים של עגלות משא ועגלות תינוק – לבין מעלונים שהתפקיד שלהם הוא בעיקר לספק פתרון ניידות עבור בעלי מוגבלויות, קשישים או אנשים שמשתמשים בכיסאות גלגלים ואביזרי עזר אחרים.

השימושים השונים של מעלונים גם מחייבים התאמה שלהם לתשתית. במקרים של התקנת מעלון במקומות פתוחים, צריך להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי השיקול הבטיחותי ולבדוק מה זה אומר מבחינת תחזוקה. לעומת זאת, בהתקנה של מעלונים בבתים פרטיים או בנייני מגורים משותפים – מביאים בחשבון בעיקר שיקולים אובייקטיביים יותר כגון עלות, מידות ומפרט טכני.

בסופו של דבר, בחירה נכונה של מעלונים מחייבת השוואה בין הדגמים השונים ומבצעים אותה כדי לחסוך זמן וכסף. כמו כן, רצוי להגדיר צרכים ותקציב.