מעלון

כך תדעו איזה מעלון אתם מחפשים

הגדרה מדויקת של צרכים וסדר עדיפויות יכולה לעזור לבחור מעלון. בשלב הראשון, מה שכדאי לעשות זה להחליט האם מחפשים מעלון שהתפקיד והייעוד שלו הם להעלות נוסעים. כאשר התפקיד של אותו מעלון הוא להעלות בעת ובעונה אחת כמה נוסעים שונים, הפתרון היחיד יהיה לבנות אותו בתוך פיר או קונסטרוקציה. ספציפית לגבי ההחלטה של פיר או קונסטרוקציה, מה שכדאי לעשות זה להתייעץ עם אנשי מקצוע שמכירים את התחום ובקיאים בו.

לשם השוואה, סוגים אחרים של מעלונים יותאמו עבור העלאת אדם בודד בלבד. זה למשל המקרה שבו מתקינים מעלון בבית פרטי ומשתמשים בו כסוג של כיסא על מעקה. במקרים הפוכים, אפשר להשתמש במעלון כפתרון להעלאת נכה בכיסא גלגלים יחד עם מלווה וניתן גם לבחור בין התקנת מעלון על גבי משטח אנכי לעומת משטח על מעקה.

מה ההבדל בין מעלון להרמת אדם לבין מעלון להרמת סחורה?

לא רבים מביאים בחשבון את העובדה שאפשר להתאים את המעלון גם לסוגים שונים של שימושים. כאן לא מספיק לבדוק את ההבדל בין פתרון הרמה לאדם בודד לעומת פתרון שאמור להוות דרך טובה להעלות בעת ובעונה אחת כמות גדולה יותר של בעלי כיסאות גלגלים, אלא בוחנים את הייעוד המקורי. במסגרת בדיקת הייעוד המקורי של כל מעלון, מבררים האם הוא מיועד להרמת סחורה או להרמת משא.

מעלון שמיועד להרמת סחורה בנוי על מפרט טכני משוכלל שבו הדגש הוא על משקל וחוזק. לעומת זאת, מעלון לרכב נוטה להיות קטן יותר ונדרש גם לגלות גמישות מבחינת פירוק והרכבה. גם פה, צריך לדעת איזה מעלון מחפשים לפני שנכנסים לעובי הקורה ועוד לפני שמשווים בין מחירים, דגמים ועלויות.