RTO

כך קובעים יעדי RTO

קביעה נכונה של יעדי RTO היא משימה מורכבת יותר מכפי שנהוג לחשוב. קודם כל, צריך להבין מה בכלל המטרה של היעד הזה ומה ההבדל בין RTO לבין RPO. למרות ששני המושגים משמשים לטובת ניסוח של תכנית עסקית מסודרת וגם תכנית של התאוששות מאסון, יש ביניהם הבדלים מסוימים. חוץ מזה, הקושי בהגדרת נתון כמו RTO נובע מזה שלכל ארגון יש מטרות אחרים ומשאבים שונים לגמרי.

החדשות הטובות הן שניתן לרכז את כל השאלות תחת קורת גג אחת. אם עושים את זה בצורה נכונה, יש סיכוי גבוה יותר שהאופן שבו מגדירים נתון כמו RTO יעלה בקנה אחד עם האינטרסים של הארגון. אלו חדשות מעולות גם עבור מנהלי הארגונים, גם עבור הלקוחות שלהם וגם עבור בעלי העניין שמעורבים בהם.

איך מגדירים RTO?

בשביל להגדיר RTO צריך להחליט מה רף הספיקה של הארגון. במילים אחרות, מה שעושים זה לקבוע מראש כמה זמן נדרש לארגון כדי להתאושש ממשבר, אסון או שיבוש בתהליכים תפעוליים או עסקיים. באמצעות יעד RTO, אפשר להקצות משאבים שונים לכל שלב של ההתאוששות ולמנוע מצב שבו המשאבים של הארגון מסתיימים עוד לפני שהוא הגיע אל רף הספיקה האופטימאלי שלו – או שחלק מהמשאבים בוזבזו בלי שהיה בהם צורך.

במובן מסוים, נתון מהסוג של RTO אמור להיות כלי עבודה לכל דבר ועניין. כאשר בעלי ארגונים מנצלים את השגרה הרגילה כדי לנסח תכנית של התאוששות מאסון, הם מבטיחים לעצמם המשכיות תפקודית, מסחרית ועסקית בזמן שהמתחרים שלהם סופגים הפסדים. אז ברמה הכלכלית נטו, ניסוח של תכנית התאוששות מאסון יחד עם נתון כמו RTO זו בהחלט השקעה משתלמת שמחזירה את עצמה מהר מאוד.