נוהל אבטחת מידע

מהו נוהל אבטחת מידע ואיך קובעים אותו?

קביעת נוהל אבטחת מידע חייבת להתבסס על שורה ארוכה של שיקולים מקצועיים. בשביל להבין מדוע יש צורך בשיקולים מן הסוג הזה כדי לקבוע נוהל אבטחת מידע, צריך לחזור אחורה ולהגדיר את החשיבות שלו.

בין היתר, כדאי למשל להצביע על האופן שבו נוהל אבטחת מידע משפיע על היכולת של הארגון לשמור על המידע של הלקוחות שלו. בנוסף, נוהל אבטחת מידע משפיע על היכולת של החברה לשמור על האינטרסים שלה בעצמה – כמו למשל באמצעות הגנה על מידע רגיש ועל סודות מסחריים כאלה ואחרים.

השאלה המתבקשת היא כאמור כיצד כדאי לקבוע נוהל אבטחת מידע. כאן הרבה מאוד תלוי במאפיינים של החברה, בסוג הפעילות שאותה היא מבצעת ובמערכות המחשוב שעומדות לרשותה. אם רוצים לקבוע נוהל אבטחת מידע בר קיימא, יש להביא בחשבון את השיקולים הללו ולהתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.

עם מי מתייעצים לגבי נוהל אבטחת מידע?

הדרך לקבוע נוהל אבטחת מידע היא להתייעץ עם בעלי מקצוע. ברוב המקרים, בעלי המקצוע הרלוונטיים שאיתם אפשר להתייעץ לגבי הגדרת נוהל אבטחת מידע בכלל לא מגיעים מהארגון עצמו. במילים אחרות, מדובר על בעלי מקצוע שההתמחות המקורית שלהם היא נוהל אבטחת מידע ושיש להם את היכולת להתאים אותו לכל לקוח באופן אישי.

התאמה של נוהל אבטחת מידע לצרכי החברות והארגונים עוזרת לשמור על האינטרסים שלהם ושל הלקוחות. אם רוצים להגדיר נוהל כזה ולהפוך את ההמלצה העיונית לשיטת עבודה מסודרת עבור הארגון או החברה, כדאי לערב כמה שיותר מוקדם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. בהמשך, אפשר גם לעדכן את נוהל אבטחת מידע על פי הצרכים של החברה והלקוחות.