מיסוי בינלאומי

 מה המשמעות של מיסוי בינלאומי?

מיסוי בינלאומי הוא נושא רחב וחשוב מכפי שנהוג לחשוב. אף על פי כן, רובנו בוחנים את הנושא של מיסוי בינלאומי רק מתוך הזווית הכלכלית האישית. בזווית הזו, נדמה כאילו חוקים ותקנות של מיסוי בינלאומי פוגעים בהכנסות של יזמים, סוחרים בינלאומיים או כל מי שבוחרים לקיים פעילות כלכלית גלובאלית שחוצה בין מדינות וגבולות. בפועל, מיסוי בינלאומי הוא חלק בלתי נפרד מהכלכלה העולמית ובלעדיו סביר להניח שהיא בכלל לא הייתה מתקיימת – פשוט משום שלא הייתה לה תועלת חברתית.

במילים אחרות, מיסוי בינלאומי פועל לטובת החברה והכלכלה ומקדם את המסחר. הטעות הנפוצה היא לחשוב שצריך לבטל לגמרי מיסוי בינלאומי על מנת לעודד נקיטת יוזמות, בעוד המציאות מוכיחה את ההפך. לפי נתונים שונים, ניתן לראות כיצד סוגים שונים של תקנות מיסוי בינלאומי מוכיחים את עצמם גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

מה היתרונות של מיסוי בינלאומי?

היתרון הכי גדול של מיסוי בינלאומי בא לידי ביטוי בכך שהוא מסדיר את מערכת היחסים הכלכלית בין מדינות וגורמים שונים. בזכות מיסוי בינלאומי כל מדינה יכולה פחות או יותר לשער מה יהיו ההכנסות שלו, מה יהיו המקורות שבהם היא תצליח להשתמש על מנת להגדיל את התקציב ומה במידת הצורך היא יכולה לעשות על מנת להפיק מכך תועלת וערך מוסף.

ברמה הפרטית והאזרחית, מיסוי בינלאומי מוכיח את עצמו כי הוא יוצר שוויון וצדק. בזכות סוג כזה של תקנות, ניתן לדאוג שגם אזרחים ותושבים במדינות שבהן מתקיים סחר בינלאומי ירוויחו מהפעילות – אפילו אם הם לא מעורבים בו באופן ישיר. עם הזמן, מיסוי בינלאומי הופך לתמריץ שתורם לכלכלה של המדינות ומעודד אותן לקחת חלק במסחר הגלובאלי.